Wednesday 18 July 2012

Sustained Release Vita-C 500 mg


Saya percaya kita semua dah biasa dengan Vitamin C. Pergi klinik kalau demam doctor mesti bagi vitamin C. Kalau cerita pasal kulit mesti Vitamin C yang kita akan ingat dulu.Apa kata hari ini kita share sama2 pasal Vitamin C. Ada banyak kebaikan dan fungsi Vitamin C untuk badan kita. Banyak info2 yang baru saya dapat mengenai Vitamin C. Bila bace satu persatu baru la terfikir banyak benda yang kita tak tahu dalam hidup kita ni ya.

Fungsi Vitamin C untuk Badan
  • Vitamin C ialah antioksidan yang diperlukan oleh sekurang-kurangnya 300 fungsi metabolik dalam badan, termasuklah pertumbuhan dan penggantian tisu, fungsi kilang adrenal,  dan untuk gusi yang sihat.  Ia menolong dalam pengeluaran hormon anti-stress dan interferon, sejenis protin sistem imuniti yang penting.
  • Berdasarkan kajian mendapati dengan mengambil vitamin C boleh mengurangkan gejala penyakit asma. Ia mencegah daripada kesan merbahaya pencemaran , menolong mencegah kanser, memelihara daripada jangkitan, dan meningkatkan imuniti. Vitamin C juga didapati meningkatkan penyerapan zat besi.
  • Vitamin ini juga boleh mengurangkan paras "low-density lipoproteins" (LDL) atau kolestrol yang tidak baik , dan pada masa yang sama meningkatkan " high-density lipoproteins " (HDL) atau kolestrol yang baik , juga menurunkan tekanan darah tinggi dan membantu mencegah " atherosclerosis" .
  • vitamin C dapat mencegah daripada pembekuan darah yang tidak normal dan lebam , boleh mengurangkan risiko katarak (cataracts), dan mencepatkan penyembuhan luka dan terbakar.
  • Ia juga sebagai keperluan dalam pembentukan collagen,mengekalkan kulit yang cantik. Ia merangsang pengeluaran kolagen. Kolagen adalah sangat perlu kerana ia umpama gam yang mengikat sel-sel kulit kita untuk sentiasa tegang. jika kehilangan kolagen, kulit akan nampak berkedut dan tidak tegang. 
  •  
 
SUMBER

Oleh kerana badan kita tidak boleh menghasilkan vitamin C , ia mestilah diperolehi melalui makanan atau dalam bentuk tambahan. Agak malang, kebanyakkan vitamin C yang diperolehi daripada makanan hilang dalam air kencing. Vitamin C diperolehi daripada buah beri, buah-buahan sitrus, dan sayuran hijau. Sumber yang baik termasuk asparagus, avocado,  black currants, kobis bunga,  anggur, kubis, lemon, mempelam, biji sawi hijau, bawang, oreng, betik, kacang peas hijau,  nenas,  bayam, strawberri, tomato, dan selada air.



Sustained Release Vita-C 500 mg
Tubuh kita sering kehilangan vitamin C semasa melakukan aktiviti harian.  Vitamin C dengan pelepasan berperingkat dapat membantu dalam menyalurkan vitamin C berterusan. Vitamin-C 500mg yang semulajadi ini membantu menyediakan vitamin C yang diperlukan tubuh.  Ia juga membantu dalam menyokong tulang, gigi dan gusi yang sihat serta keseluruhan kesihatan tubuh badan.


Kelebihan Vitamin C Shaklee : 

·        - Shaklee Sustained Release Vita-C merupakan product pertama yang menawarkan vitamin c dengan kawalan pelepasan secara semulajadi yang menggunakan proprietary dengan system penyaluran yang melepaskan vitamin c sedikit demi sedikit dalam masa lima jam
·        - Kandungan Vitamin C yang tinggi.
·        - Sebagai satu anti-oksidan yang kuat.
·        - vitamin C merupakan nutrient yang mempunyai fungsi menyeluruh yang dapt mengokong kesihatan jantung, kesihatan umum,keutuhan sel serta kesihatan mata,gigi, gusi,tulang,otot dan pempuluh darah.
·        - mengurangkan garis-garis halus yang tidak diingini.
·         -memutihkan dan memulihkan keadaan kulit yang kusam.

Kesan Kekurangan Vitamin C Dalam Badan

Kekurangan vitamin C boleh menyebabkan :
o   Lemah badan.
o   Sakit-sakit dan sengal badan.
o   Bengkak gusi.
o   Hidung berdarah.
o   Scurvy ( pendarahan pada badan, lebam-lebam, dan gusi berdarah; gigi mudah tercabut; pendarahan ke dalam otot dan sendi, yang menyebabkan kesakitan).
o   Anemia



* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

Untuk sebarang pertanyaan boleh hubungi saya di:
H/P:012 301 3031 atau
Email: mazuraimohamed atau
FB : http://www.facebook.com/mazurai.mohamed

No comments:

Post a Comment