Wednesday 19 September 2012

ALFAFA DAN MANFAATNYA

Shaklee Alfalfa Complex merupakan satu formulasi Shaklee Signature yang pada asalnya dibangunkan oleh Dr. Shaklee pada tahun 1950s...Apa keistimewaan alfalfa jenama Shaklee berbanding yg lain?Shaklee hanya menggunakan alfalfa terbaik yang tumbuh di California yang kaya dengan pelbagai jenis zat termasuk kalsium fosforus ,zat besi dan magnesium serta klorofil, bioflavonoid, pelbagai mineral dan vitamin (It is organically grown, using the tender green leaves not the stems of the plant.The raw powder is pressed into easy-to-swallow tablets (with very low heat to preserve natural enzyme activity).. Dan yg bestnya Shaklee Alfalfa Complex tidak mengandungi perasa tiruan, pemanis, pewarna, bahan pengawet tambahan, fungisid,bakteriosid, hormon2 sintetik,pengawalatur tumbesaran atau bahan2 kimia. Berminat? PM saya ye

credit to mamafaiz.com 





credit to Syahrina Trading



1. Dikatakan tumbuhan terbaik yang mengandungi segala zat keperluan harian tubuh manusia.
2. Melegakan sakit sendi dan belakang.
3. Menghilangkan kelesuan dan tekanan.
4. Memberi sensasi ‘rasa sejuk’ (alfalfa Shaklee mengandungi minyak Peppermint)
5. Memberi kelegaan semasa haid (untuk wanita).
6. Merawat arthitis
7. Bagus untuk elergi dan ekzema
8. Merawat athma
9. Mencuci usus bagi membuang toksik
10. mencuci buah pinggang dan merawat kencing kotor disebabkan jangkitan dalam buah pinggang
11. Meneutralkan asid dalam badan
12. Merawat masalah keputihan pada wanita (untuk wanita).
13. Membesar dan menegangkan payudara (untuk wanita).
14. Bertindak seperti kacip fatimah kepada para isteri (untuk wanita).
15. Memulihkan urat selepas bersalin (untuk wanita).
16. Membantu masalah penghadaman dan pencernaan
17. Meningkatkan stamina seorang suami
18. Melegakan sembelit (tapi kalau kurang minum air boleh jadi sembelit tau!)
19. Membuang angin dalam badan
20. Dan banyak lagi untuk disenaraikan…

AMARAN : Alfalfa TIDAK BOLEH diambil oleh pesakit SLE



[Tentang ALFALFA Dan Klorofil]

Sejak zaman dahulu lagi, manusia maupun binatang tahu mengenai khasiat tumbuhan hijau. Namun mereka masih belum faham atau tahu bahawa daun hijau yang mereka makan itu mengandungi klorofil yang bermaksud 'daun hijau' di dalam bahasa Greek.

ALFAMINT mengandungi klorofil dari daun Alfalfa yang segar. Alfalfa adalah sejenis legume yang paling kaya dengan klorofil, sekurang-kurangnya 4 kali lebih tinggi daripada sayur-sayuran biasa. Sebab itulah bila orang Arab dari Persia pertama kali menjumpai tumbuhan hijau tersebut beberapa ratus tahun dahulu, mereka menggelarnya "Bapa kepada makanan".

Alfalfa mempunyai akar yang dalam sekurang-kurangnya 30 meter ke bawah tanah. Dengan itu, tumbuhan tersebut dapat menyerap kekayaan dalam tanah seperti: Selenium, Silicon, tin, zink dan galian seperti potasium, prosperos, gangsa, kobalt, kromium, kalsium, mangan, magnesium, besi dengan alfa dan beta karotin, kabohidrat, protien, vitamen A, C, D, E, F dan B komplek, Fibrin dan sedikit lemak. Ia juga mengandungi 8 keperluan asid amino.

Alfalfa adalah tumbuhan di dunia yang mempunyai paling banyak alkali. Alkali ini menolong mengimbangkan asid bisa dalam badan. Protien yang terkandung dalam alfalfa adalah 18.9% berbanding dengan daging lembu 16.5%, susu 3.3% dan telur 13.1%. Kalsium dalam alfalfa adalah 14 kali lebih daripada benih gandum dan 144 kali daripada hati.

Penyakit Yang Dapat Dipulihkan Melalui Cecair Klorofil
Pembersih badan dalaman yang hebat
Melarang pembiakan kuman
Meningkatkan kebersihan dan kesihatan mulut
Meringankan bisa dalam hati
Meringankan masalah sengal dan sakit sendi
Meringankan masalah kencing manis
Baik untuk Ulser
Baik untuk jantung
Sihat bagi bayi yang baru dilahirkan
Pengedaran haid
Meningkatkan kandungan susu bagi ibu yang melahirkan anak
Menurunkan kadar asid dalam badan
Mengekalkan pengedaran darah yang sihat
Mengurangkan bengkak dalam pundi-pundi kencing
Sejenis minuman kesihatan yang berkhasiat
Membuka selera makan
Membantu untuk tidur
Mengurangkan sembelit
Mengurangkan rasa letih dan lesu
Meringankan masalah urat timbul (Varicose viens)

Sumber: http://belinacare.tripod.com/Cecair_Klorofil

credit to Emy Ilhamie

Meh bace pengalaman yang dah menggunakannya.

Muchok Mosh
Hehe...hrni nak share juga..
Sebulan lepas ,saya amb produk vitaE sebotol n alfalfa trial. Alhamdulillah slps pgambilan mslh keputihan da kurg,dulu shari kalau xpakai pantiliner xslesa je rasa,skrg xpyh. Whitepores pun berkurang,kalau keluar just pakai light makeup pun muka dah nmpk flawless...huhu.


Assalam. kali ni nk share tentang alfafa pulak.. saya mmg alergic dgn seafood serta resdung, tp favourite sgt2 dgn sotong.. kalau nk makan sotong jugak terpaksa ambik pil untuk redakan gatal2 pada muka dan badan, bercampur dgn bersin yg tak henti2.. tapi sekarang, dah tak payah risau dh kalau nk makan seafood.. sb dah ada ALFAFA... sudah 3 minggu makan alfafa mmg kesan ketara.. 2 hari lepas makan seafood, tp hari ni baru perasan smlm takde pun rasa tak boleh tido sb gatal2, takde dah bersin yang terlalu kerap smp tak selesa langsung pada hidung.. hehe.. alhamdulillah.. nikmat Allah dapat jugak dirasai dgn sempurna.. Masalah keputihan pun alhamdulillah beransur okay.. makan vit E dan C utk kulit dan kulit dah cantik.. skrg makan alfafa utk kesihatan dalaman dan semakin menunjukkan tanda positif.. SHAKLEE is THE BEST ♥

No comments:

Post a Comment