Wednesday 19 September 2012

Bestnya Vita C,Vita E dan Collagen..!!!

Hari ni saya nak share satu testimoni pengguna yang menggunakan Vitamin C,Vitamin E dan Shaklee Collagen Powder.Cik Puan comel ni start amek produk Shaklee tersebut bermula 27 Julai sehingga sekarang.Tengok la perubahannya.Bestkan..??
  Nak tahu apa yang beliau gunakan?meh kita same-same godek ye..
 1) Sustained Release Vita-C 500mg

Sumber Vitamin C Semulajadi yang Disalurkan Jam demi Jam Tubuh kita sering kehilangan vitamin C semasa melakukan aktiviti harian. Vita C dengan pelepasan berperingkat dapat membantu dalam menyalurkan vitamin C berterusan. Vita-C 500mg yang semulajadi ini membantu menyediakan vitamin C yang diperlukan tubuh. Ia juga membantu dalam menyokong tulang, gigi dan gusi yang sihat serta keseluruhan kesihatan tubuh badan.*

Vitamin C dan kecantikan 

Sebagaimana Kolagen yang merupakan serat yang memberikan kekuatan dan sokongan kepada kulit, vitamin C adalah sumbangan besar dalam rawatan kulit. Ia memerangi kekenduran kulit, melicinkan kedutan, meningkatkan keanjalan dan membantu dalam penyembuhan. Ia juga merupakan anti-oksida yang tinggi,yang mana boleh meneutralkan radikal bebas, yang mempercepatkan penuaan kami. Selain dari itu ia juga boleh membantu kulit yang sering terdedah kepada cahaya matahari.

* Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.

2) Vita-E Complex
 
 Vita-E complex mengandungi vitamin E (d-alfa tokoferol) asli dari minyak sayuran. Ia juga mengandungi selenium yang melengkapi fungsi vitamin E.

 Setiap kapsul gel lembut memberikan:
• 400IU vitamin E semulajadi dan 10mcg selenium.
• Membantu dalam memelihara kesihatan baik.

 Vitamin E dan Kecantikan

 Vitamin E meningkatkan fungsi sistem imun, yang membantu untuk memusnahkan sel-sel kulit yang rosak dan dengan itu membantu mencegah terjadinya kanser kulit. Sebagai sumber antioksidan,vitamin E boleh melindungi daripada sinaran UV dan radikal bebas serta pencemaran, tekanan, dan merokok. Corneum strata (lapisan atas) kulit terdiri sebahagiannya asid lemak dan vitamin E memainkan peranan yang amat penting dalam melindungi asid lemak daripada kerosakan radikal bebas. Ini membantu untuk mengurangkan keradangan, menjaga kulit licin dan lembut, sementara itu ia juga melindungi warna kulit, yang mana kulit boleh bertukar kekuningan jika asid lemak dibenarkan untuk mengoksidakannya.vitamin E boleh melegakan keradangan, mengurangkan kesan selaran matahari dan memudahkan penyembuhan. Vitamin E juga menyokong fungsi pelindung matahari untuk menyerap sinaran UV.

Tanpa perasa, pewarna dan pemanis tiruan.

 3) Collagen Powder
 
Untuk rasa lebih sihat, kulit lebih muda menawan Shaklee Collagen Powder merupakan suplemen kolagen hebat yang mengandungi 4,000mg proprietari RSS (Red Snapper Scale) Collagen, kolagen yang berkualiti tinggi dan tulen yang diekstrak daripada sisik ikan merah. Kolagen bermolekul sangat ringan Shaklee, kira-kira 1,000 Dalton*, dapat diserap dengan mudah oleh badan dan dapat membantu kepada peningkatan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan. Tujuh bahan utamanya termasuk, ekstrak biji benih Camellia japonica, ekstrak Pfaffia, kolagen ikan, ekstrak kerangkerangan, Lactobacillus acidophilus, vitamin C dan vitamin B yang digabungkan untuk meningkatkan keberkesanan kolagen RSS dan menyokong kecantikan anda dari dalam ke luaran. Shaklee Collagen Powder mudah larut dengan minuman dan makanan kegemaran anda. Setiap hidangan dipek di dalam satu uncang untuk memudahkan anda menggunakannya secara segera pada bila-bila masa dan di mana saja.

Collagen Powder dan kecantikan Collagen memberikan "structure"kepada kulit dan bekerja "hand in hand"dengan protein lain yang dipanggil elastin, untuk memberi fleksibiliti kepada kulit semasa badan bergerak.Sebagai anti oksidan yang boleh megembalikan keremajaan kulit.


KESAN & FAEDAH AMBIL KOLAGEN :

1- anti penuaan - mengurangkan liang pori-pori, kedutan dan garis-garis halus yg kelihatan

2- menghidratkan - melembapkan kulit bagii mengurangkan rasa kering dan terkupas pada muka

3- mengembalikan keanjalan kulit - meningkatkan ketegangan kulit, keanjalan dan kelembutan

4- melicinkan - meningkatkan kelembutan dan kelicinan kulit

5- menyubur - menggalakkan kuku yang kuat, rambut yg tebal dan bersinar

6- mencerah - mengurangkan pigmentasi, jeragat dan meratakan warna kulit

7- menegang - membantu menegang dan menganjalkan payudara.

8- faedah tambahan kolagen - menyokong kesihatan sesendi dan menguatkan tulang. Bantu mengekalkan otot didalam mata supaya lembut.

 Last but not least bukan susah untuk cantik.Hanya dengan langkah mudah.Apa tunggu lagi jom la PM saya.(^__~)

No comments:

Post a Comment