Monday 3 September 2012

SHAKLEE VIVIX MEMBANTU KITA KELIHATAN MUDA DAN MELAMBATKAN KESAN PENUAAN



CANTIK BERSERI DENGAN VIVIX

Sempena bulan promotion Vivix,saya nak menulis lebih lanjut tentang kebaikan Vivix kepada badan kita.mesti ramai yang nak tahukan.


Shaklee Vivix Keeps you Feeling Younger and Enhances Cellular Well-being

Vivix merupakan Minuman campuran botani merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol.

Vivix mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi. 

 Bahan-bahan yang terdapat di dalam Shaklee Vivix:



Anggur Muscadine



Anggur muscadine amat dikenali kerana  kebaikannya yang boleh membuatkan kulit bertambah muda serta memberi kesihatan berpanjangan.

Anggur muscadine dan bijinya adalah satu daripada sumber terbaik antioksidan dan mempunyai ciri antiradang. Ini kerana sebatian phenolik tertumpu pada bahagian biji. Jika dibandingkan anggur lain, ia mempunyai 40 kali ganda lebih polifenol yang terdapat dalam arak merah yang terbukti berfaedah bagi kesihatan kardiovaskular, menurunkan tahap gula dalam darah selain melambatkan proses penuaan.






Polygonum Cuspidatum


Polygonum cuspidatum sejenis pokok saka terbesar di Asia adalah sumber semula jadi resveratrol sama seperti yang terdapat pada kulit anggur merah dan biji anggur merah. Tumbuhan ini mempunyai banyak faedah kesihatan dan sering terdapat dalam produk antipenuaan. Ini kerana kandungan resveratrolmembantu memperlahankan proses penuaan, merendahkan kolesterol, merendahkan tekanan darah dan mengurangkan lebihan lemak yang tidak diperlukan tubuh.









Elderberi

Selain anggur muskat, tumbuh-tumbuhan lain yang baik untuk kesihatan serta agen penuaan ialah elderberi. Ia adalah tumbuhan lasak tanah lembap di sepanjang tepi jalan dan sungai hanya di Eropah dan Amerika Utara.



Elderberi sudah digunakan sekian lama dalam perubatan tradisional bagi mengubati asma, sembelit, artritis dan selesema. Tumbuhan ini adalah antioksidan yang kuat dan melindungi sel daripada kerosakan disebabkan toksin alam sekitar, diet tidak seimbang serta tekanan.




 Lobak Ungu

 
Lobak ungu adalah sumber vitamin A terbaik, mengandungi fitokimia yang mengandungi antioksidan, antibakteria, antiradang penyakit serta mengurangkan risiko penyakit jantung.


"Terdapat empat mekanisma yang membuktikan kebaikan Vivix iaitu ia mengandungi resveratrol yang kebaikannya sama dengan 3,000 gelas arak merah. Vivix juga terbukti 10 kali lebih bertenaga daripada resveratrol, tidak mengandungi alkohol dan menggunakan bahan semula jadi, tanpa pewarna tiruan serta perasa tambahan. Vivix mendapat sijil halal Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim)," katanya. Menurut Carsten, Vivix berfungsi untuk melindungi dan memperbaiki sel DNA serta memberi kesan positif kepada genetik sekali gus mengurangkan sel penuaan. Katanya, Vivix kini menjadi perhatian pengguna di seluruh dunia disebabkan kebaikan kandungan selain melawan pelbagai jenis penyakit. Ia adalah sejenis cecair pekat berwarna merah yang terhasil daripada kandungan anggur muskat dan tumbuh-tumbuhan lain. Dengan hanya minum sesudu sehari, pengguna akan merasai perbezaannya. Minuman yang sesuai untuk lelaki dan wanita berusia 18 tahun ke atas itu juga boleh dijadikan masker pada wajah iaitu caranya dengan menyapu dan biarkan beberapa minit untuk dilihat hasilnya.”

Apakah itu Resveratrol?

Menurut Wikipedia
“Resveratrol (3,5,4'-trihydroxy-trans-stilbene) is a stilbenoid, a type of natural phenol, and a phytoalexin produced naturally by several plants when under attack by pathogens such as bacteria or fungi”
“Resveratrol (3,5,4 '-trihydroxy-trans-stilbene) adalah stilbenoid, jenis fenol semulajadi, dan phytoalexin yang dihasilkan secara semulajadi oleh beberapa tumbuhan apabila diserang oleh patogen seperti bakteria atau kulat”

Berdasarkan kajian,penggunaan Resveratrol boleh digunakan sebagai anticancer, anti-inflammatory, high in antioksidan and blood sugar-lowering



Satu hidangan Vivix mengandungi jumlah resveratrol yang sama banyak seperti yang terdapat dalam 100 gelas wain merah.

Sekiranya hendak dibandingkan dengan minuman jus lain, Vivix ternyata mendahului dengan hanya 1 sudu teh sehari mampu membekalkan ORAC* value yang diperlukan tubuh iaitu 3000-5000 ORAC.
*Oxygen Radical Absorbance Capacity (ORAC) is a method of measuring antioxidant capacities of different foods                                                                                          

KENAPA PERLU MEMILIH VIVIQ?
  • Memperbaiki DNA. Setiap hari, tubuh kita mengalami kerosakan DNA (salah satunya akibat radikal bebas) yang menyebabkan proses penuaan terjadi begitu cepat. Vivix membantu melambatkan dan melindungi DNA sel tubuh kita dan melambatkan proses tersebut. 
  • Memperbaiki tenaga sel. Semakin tubuh kita terdedah kepada penuaan, semakin cepat sel tubuh kita kehilangan tenaga. Ini akan menurunkan fungsi sel. Vivix membantu menguatkan sel tubuh.
  • Membantu meningkatkan fungsi otak, kardiovaskular, imuniti dan sendi. Semakin tua, semakin kita rasa sakit sana sini, ingatan pun makin pudar. Vivix membantu mengembalikan keremajaan.



                                                                                                                                      
VIVIX merupakan tonik anti-penuaan pelbagai manfaat yang sesuai untuk mereka yang menghidapi diabetes, arthritis, gout, dan macam-macam lagi. Mengandungi resveratrol yang dipercayai mampu memperbaiki DNA seterusnya mencegah penuaan berlaku dengan pantas.

Dalam kajian makmal, telah menunjukkan bahawa Vivix memberi kesan positif dalam menjejaskan semua Empat Mekanisme Penuaan serta menyumbang kepada beberapa manfaat kesihatan.Diantarany:

  • Membantu melindungi dan membaiki DNA.
  • Memberi kesan positif dalam mengawal selia genetic dan membantu melawan kesan penuaan.
  • Menggalakkan biogenesis mitokondria, yang membantu meningkatkan pengeluaran kuasa dalam sel-sel
  • Mengurangkan pembentukan protein AGE yang boleh menyumbat sel-sel anda
  • Menyokong kesihatan jantung dan fungsi kardiovaskular
  • Menyokong kesihatan otak
  • Meningkatkan fungsi sistem imun
  • Bekalan antioksidan untuk melawan radikal bebas

Apakah Empat Mekanisme Penuaan?

1.Kemusnahan DNA  
Setiap sel di dalam badan kita sentiasa diserang oleh berjuta-juta anasir pemusnah DNA yang boleh membahayakan data asas untuk sel genetik. Ia juga akan menghasilkan “typo” yang mengganggu fungsi-fungsi sel serta ketahanan.

Kandungan VIVIX membantu untuk memelihara dan membaikpulih sel DNA selular.

2. Pengawalan genetik
Pengawalan genetik menyumbang kepada kemerosotan selular penuaan dengan mengawal keseimbangan dinamik di antara kadar kemusnahan dan pembaikpulih. Ini termasuk sel hidup atau mati.

Kandungan VIVIX memberikan kesan positif kepada penyusunan genetik yang melambatkan proses penuaan selular.

3. Kemerosotan pengeluaran tenaga selular
Mitokondria di dalam sel kita menghasilkan tenaga yang kita tidak akan dapat hidup tanpanya. Apabila keberkesanan mitokondria berkurang maka fungsi sel juga akan menjadi lemah.

Kandungan Vivix menggalakkan biogenesis mitokondria.

4. Pengumpulan Protein AGE
Pengumpulan Advanced Glycation End Products (AGE) Protein yang berlebihan di dalam badan boleh menyebabkan kerosakan sel yang boleh menjejaskan integriti serta daya tahan sel.

 Kandungan VIVIX adalah 10 kali ganda lebih kuat daripada resveratrol dalam memperlahankan pembentukan Protein AGE.
 



Untuk mengetauhi maklumat lanjut tentang harga boleh lah PM saya pada bila-bila masa.Saya pasti harga yang menarik menanti anda. Tunggu apa lagi bertindak la sekarang.hehehe...(^__~)



* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Setiap pembelian di http://mazuraimohamed.blogspot.com/ atau di http://www.facebook.com/MyLittleCuteShoppe, atau http://www.facebook.com/mazurai.mohamed , atau secara personal verbal or non verbal,anda layak menerima hadiah istimewa percuma, jadual makan dan tips ekslusif yg berkaitan, konsultasi percuma berterusan (after sales service) dan anda juga layak dijemput ke group ekslusif tertutup diFB.

Untuk sebarang pertanyaan boleh hubungi saya di:
H/P: 012 301 3031 atau
Email: mazuraimohamed@gmail.com atau
http://www.facebook.com/MyLittleCuteShoppe

Lot of Love
Mazurai Mohamed
Shaklee Independent Distributor
ID : 882368



No comments:

Post a Comment