Tuesday 28 August 2012

Herb-lax untuk mencuci usus dan menyingkirkan semua toksin.


Pernah tak dapat jerawat kat muka ke badan ke?mesti pernahkan.Pernah tak sembelit?Mesti pernahkan?Pernah tak sakit kepala yang teruk?Mesti pernahkan? 

Pernah tak kita terfikir kenapa terjadi sedemikian??Ada yang pernah ada yang tak. Bagi yang pernah tu tahu kenapa penyebabnya??

So entry kali ini saya nak story morykan pasal  DETOX. Serta hubung kait Detox dengan penyakit-penyakit yang kita hadapi.dan ia juga berkait rapat untuk kuruskan badan. Mari la kitabaca sama-sama entry yang saya godek-godek ni.

Detox adalah proses membersihkan usus di mana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selepas dinding usus kita bersih, barulah badan kitla dapat menyerap nutrien pada tahap optimum. Kerana itulah detox sangat penting sebeum mengambil apa-apa vitamin atau supplement supaya tahap penyerapan nutrien pada kadar paling optimum.


Kenapa detox itu penting?

  • Usus adalah bahagian terakhir dalam rantaian pemprosesan makanan, di mana SEMUA makanan yang kita makan akan diproses untuk mendapatkan nutrisi yang amat diperlukan tubuh badan kita. Kekurangan serat dan air dalam makanan adalah punca utama terjadinya intestinal disorders (gangguan dalam sistem pencernaan - usus).
  • Usus kecil mudah untuk menyerap nutrisi.
  • Tekanan boleh memberi kesan kepada penyerapan nutrisi dan akan menyebabkan iritasi kepada usus kecil.
  • Usus besar boleh menyerap mineral dan air.
  •  Apabila membran (lapisan dinding) usus besar tidak sihat, ia tidak boleh berasimilasi (melakukan proses pertukaran zat) dan menyerap mineral dan vitamin yang boleh mengundang pelbagai penyakit (tidak kira berapa banyak makanan tambahan yang kita ambil)
  • Kesihatan tubuh badan kita terpelihara jika sistem usus kita berfungsi dengan baik.
Sumber http://www.mamafaiz.com/

Sistem pencernaan sangat penting demi menyahkan toksin dari tubuh badan. Jika ia tidak dapat berlaku dengan baik maka ia akan mengundang penyakit seperti:

  1. masalah kulit
  2. gangguan pada buah pinggang
  3. mulut dan nafas berbau
  4. sesak dada
  5. angin ahmar
  6. wajah nampak tua
  7. kembung perut
  8. daya imun yang lemah.

Kebaikan:

  1. melegakan sembelit
  2. meningkatkan kesiatan sistem penghadaman
  3. menyokong kesihatan usus
  4. membantu menyahtoksinkan badan
  5. membantu mengurangkan berat badan
  6. merangsang pergerakan peristalsis usus
  7. mempercepatkan fungsi otot usus normal bagi mempercepatkan penyingkiran sisa & toksin dari usus besar
  8. penyahtoksin saluran penghadaman.

Bila dah faham pasal detox mesti kita nak cari product yang boleh digunakan untuk detox. Jangan susah-susah sebab Shaklee mempunyai product yang boleh menyelesaikan masalah kita.



Originally formulated by Dr. Forrest C. Shaklee, Herb-Lax® encourages a mild cleansing action to aid the body's natural processes. Herb-Lax® contains senna leaf, a traditional herb used for more than 3,500 years as a natural laxative.

 Functions of Senna: 
Encourages a mild cleansing action to aid body's natural processes, particularly during occasional bouts of irregularity
Herb-Lax naturally stimulates contraction of muscles with the colon. This allows for better removal of trapped waste and shortens the transit time, giving toxins less time to harm healthy colon tissues and be reabsorbed and circulated throughout the body. Herb-Lax can help improve regularity, reduce body odor*, clear acne*, relieve constipation, expel gas from the stomach and intestines, and normalizes the colon function while it nourishes the bowel.


Herb-LaxTM Shaklee didatangkan dengan kombinasi herba yang telah digunakan secara tradisional untuk melegakan sembelit dan meningkatkan proses pencernaan secara lawas.
Bagi menangani kesulitan membuang air besar, Herb-Lax  yang lembut boleh membantu.
Produk ini mengandungi alfalfa (Medicago sativa).  Individu yang menghidap lupus eritematosus sistemik perlu meminta khidmat rundingan pakar sebelum mengambil produk ini.
Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.
‎ Herb Lax sangat berkesan,ia merupakan kolon detox lembut dan pembersih usus. Ia mengandungi Sembilan herba dan disarankan diambil sebelum tidur dalam program diet anda.Ini kerana ia menolong menyingkirkan toxin dan racun dari dalam system badan kita.

Jika ingin gunakan sebagai julap, ambil pada waktu malam dan jika anda ingin mengambilnya sebagai pencuci badan (body purifier ) ambil bersama hidangan anda.Kita tidak tahu makanan yang kita ambil akan bertukar menjadi nutrient ataupun toxin, oleh itu pengambilan Herb Lax boleh menyerap keburukkan dan kebaikan makanan yang diambil.

Untuk mengelakkan badan dari tercemar oleh toxin-toxin dan racun-racun yang tidak berguna ini, pastikan usus kita bersih dan sihat. Kita perlu ingat semua penyakit berpunca dari usus yang tidak sihat.

 
* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Setiap pembelian di http://mazuraimohamed.blogspot.com/ atau di http://www.facebook.com/MyLittleCuteShoppe, atau http://www.facebook.com/mazurai.mohamed , atau secara personal verbal or non verbal,anda layak menerima hadiah istimewa percuma, jadual makan dan tips ekslusif yg berkaitan, konsultasi percuma berterusan (after sales service) dan anda juga layak dijemput ke group ekslusif tertutup diFB.

Untuk sebarang pertanyaan boleh hubungi saya di:
H/P: 012 301 3031 atau
Email: mazuraimohamed@gmail.com atau
http://www.facebook.com/MyLittleCuteShoppe

Lot of Love
Mazurai Mohamed
Shaklle Independent Distributor
ID : 882368

No comments:

Post a Comment