Saturday 22 September 2012

JOM BACE TENTANG GRAPE SEED EXTRACT


Apakah Grape Seed Extract (GSE)?


Apa yang kita mungkin tidak tahu adalah bahawa GSE memberi manfaat besar kepada kesihatan.GSE mengandungi  protein, lipid, karbohidrat dan polifenol (yang datang terutamanya dalam bentuk flavonoid, juga dikenali sebagai bioflavonoids). Flavonoid istilah digunakan untuk kelas bahan kimia tumbuhan yang dikenali untuk aktiviti mereka sebagai antioksidan yang sangat kuat, dan dengan itu keupayaan mereka dalam melindungi tubuh daripada kerosakan oksidatif dan radikal bebas.

GSE merupakan antioksidan yang bagus yang boleh digunakan untuk memberi manfaat kepada tubuh dalam pelbagai cara. Biji anggur mempunyai antioksidan, antiallergenic, antihistamin, anti-radang dan immune boosting serta  memainkan peranan penting dalam membantu badan melawan virus, alergen, dan karsinogen.
.

Kerana sifat antioksidan, GSE dianggap sebagai keajaiban anti-penuaan. Antioksidan adalah nutrien yang paling penting untuk kulit. Bioflavonoids dalam ekstrak biji anggur membantu mengukuhkan dan melindungi membran sel daripada kerosakan oksidatif yang disebabkan oleh radikal bebas. Ciri-ciri antioksidannya 50 kali  lebih kuat berbanding  vitamin C dan 20 kali berbanding  Vitamin E. Ia membantu untuk membaiki tisu penghubung di samping menggalakkan aktiviti enzim kulit.GSE penyembuhan luka dengan membantu untuk menjana semula saluran darah yang rosak dan membersihkan bakteria berbahaya dari luka.



Kerana kandungan polifenol, jus anggur ungu memberikan kesan antioksidan yang jauh lebih besar daripada jus oren.


Kedutan dan menjadi kulit kendur, merupakan peningkatan usia yang menjadi kebimbangan, terutamanya di kalangan wanita, ia adalah disebabkan oleh aktiviti radikal bebas yang berbahaya

Penuaan biasanya disebabakan oleh  gaya hidup yang tidak sihat, seperti pemakanan yang tidak sihat, merokok dan penggunaan dadah dan alkohol. Menukar ke gaya hidup yang sihat, termasuk diet yang betul dan makanan tambahan, boleh menangkis dan juga menterbalikkan penuaan.

GSE mengandungi salah satu sumber terkaya oligomerik proanthocyanidins (OPC), yang menjadikan ia salah satu antioksidan yang paling hebat. Penggunaan GSE, disertakan dengan gaya hidup yang sihat, berkemungkinan besar boleh  menyelesaikan masalah penuaan seperti  garis-garis dan kedutan pada kulit.

Banyak maanfaat yang boleh kita dapat daripada penggunaan GSE . Ia boleh digunakan untuk mencegah masalah kesihatan termasuk penyakit jantung, *varicose veins, *edema, dan *
arthritis. Ekstrak biji anggur juga bertindak sebagai anti-histamin, sederhana tindak balas alergi dengan mengurangkan pengeluaran histamin dan meningkatkan sistem imun.

*Varicose Veins merupakan keadaan dimana urat menjadi bengkak,beasar dan berpusing yang biasanya disebabkan kerosakan injap di dalam urat.Biasanya berwarna biru atau ingu gelap.

*Edema - bengkak yang disebabkan oleh pembendungan cecair - cecair berlebihan terperangkap dalam tisu badan yang biasanya berlaku pada tangan, lengan, pergelangan kaki, kaki dan kaki. Ia biasanya dikaitkan dengan vena atau sistem limfa.

* arthritis – Sakit sendi yang biasanya menyerang orang dewasa yang berusia 55 tahun ke atas.

Antara lainnya GSE juga boleh membantu kesihatan mata. GSE sering disyorkan untuk memerangi degenerasi makula, katarak, dan ketegangan mata. Kajian telah menunjukkan bahawa 300 mg setiap hari mengurangkan ketegangan mata daripada penggunaan komputer yang berpanjangan dalam 60 hari.

GSE juga boleh berkesan dalam merawat keadaan seperti ADD(
Attention Deficit Disorder), kerana ia membantu dalam mengawal selia neurotransmitter dalam otak dan menghalang pecahan norepinephrine dan dopamine. GSE adalah salah satu antioksidan  yang boleh membantu untuk melindungi saraf dan tisu otak dengan menembusi halangan darah otak.

Antara lainnya manfaat GSE adalah :
  • Menghalang pembentukan plak di dalam arteri.
  • Meningkatkan kecerdasan mental.
  • Mencegah kerosakan gigi
  • Membantu untuk mencegah osteoporosis
  • Boleh mengganggu pertumbuhan dan perkembangan sel kanser
  • Berkemungkinan boleh menghalang virus dan replikasi dalam individu dengan HIV
  • Menunjukkan  komplikasi disebabkan oleh kencing manis
  • Meredakan sembelit
  • Ia adalah air dan larut minyak, memberi perlindungan antioksidan dengan menembusi membran sel seluruh badan.

Banyak manfaat yang kita akan dapat dengan GSE.We are so lucky bcoz Shaklee mengeluarkan Vita E with GSE.maknanya kita tak perlu lagi mengambil GSE secara berasingan.



www.medicalnewstoday.com
www.naturalnews.com


Setiap pembelian di http://mazuraimohamed.blogspot.com/ atau di http://www.facebook.com/MyLittleCuteShoppe, atau http://www.facebook.com/mazurai.mohamed , atau secara personal verbal or non verbal,anda layak menerima hadiah istimewa percuma, jadual makan dan tips ekslusif yg berkaitan, konsultasi percuma berterusan (after sales service) dan anda juga layak dijemput ke group ekslusif tertutup diFB.

Untuk sebarang pertanyaan boleh hubungi saya di:
H/P: 012 301 3031 atau
Email: mazuraimohamed@gmail.com atau
http://www.facebook.com/MyLittleCuteShoppe

Lot of Love
Mazurai Mohamed
Shaklee Independent Distributor
ID : 882368

No comments:

Post a Comment